torsdag 19 februari 2009

Tårar

Har nyss tittat på uppdrag granskning. Det handlade om den nya sjukförsäkringen. Försäkringskassan och regeringen var inbjudna för att svara på frågor. Fyy, fyyy jag blev så upprörd att jag skakade, den nya regeringen skrämmer mig. Vad är Sverige på väg, ska man inte ta hand om de svaga och sjuka? Jag talar om för Alva hela tiden att man ska vara snäll mot andra människor, men vi vuxna är ju inte ens snälla mot varandra, men jag tänker fortsätta att prata med Alva om detta.
De känns som man kan trampa hur som helst på de svaga i samhället, de som har det kämpigt utan att de säger stopp- nu får det vara nog!!
Har fått tårar i ögonen två gånger i dag, och denna gång var de utav sorg över en kvinna som var med i programmet. Hon hade cancer och blivit nekad sjukförsäkring på halvtid. Jag vet att hon inte är ensam!!!

Nu till något trevligare. Min morbrors fru fyller år idag, så i hemlighet har han ordnat en toppen present åt henne, han har bokat biljetter till Buddy Holly i Stockholm, med Brolle. 2 Nätter på hotell. Tåg tur och retur. De är kärlek för mig!!! Så det var min första tår som kom, och mycket trevligare än den andra.
Imorgon ska jag skriva om en annan kärlekshistoria.

Ursäkta att jag blev lite arg i början, och om någon tar illa upp. Men så här känner jag, och jag respekterar om någon annan känner annorlunda.

Ta hand om er!! God natt./Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är han underbar min man!? Han snappade upp vad jag sa efter att de hade haft ett inslag i Rapport om musikalen. Jag är sååå glad!!! Kram.