onsdag 4 februari 2009

Melodifestivalen

Hej! Snart är det dags för det bästa programmet på hela året, Melodifestivalen. Det har varit min årliga favorithändelse ett tag nu. Jag sätter mig inte bara på lördagskvällarna utan håller mig ajour från måndagen första veckan ända till söndagen sex veckor senare. Jag tycker det är hur kul som helst medan många, troligen, tycker jag är konstig då jag ser på omröstningen från Eurovision song contest 1992. Just nu lyssnar jag på La det swinge från 85 och på lördag är det dags. Nu följer jag Schlagerbloggen frenetiskt. /E

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så nu vet ni alla vad familjen J får stå ut med några lördagar här framöver! Det är väl inte precis makens älsklingsprogram om man säger så! Men jag tycker väl att det är "så där".
Hej då!

Anonym sa...

Heja Erik. . .
Melodifestivalen är ju superkul. Jag kommer att sitta bänkad varje lördag. Den här låten är melodifestival.
http://www.youtube.com/watch?v=eAT0Bsjqu_A
Den är 1000 gånger bättre på svenska än engelska.
/Anna-Karin :)

Anonym sa...

Anna-Karin: Ja, det är nog den bästa låten som någonsin deltagit i Melodifestivalen. Det blir spännande hur tävlingen ter sig i år! /Erik