onsdag 18 februari 2009

Islandshästar

Nu har vi varit på ridningen. Jag blev verkligen överraskad, det var en jättebra ridlärare, hon berättade mycket om hästarnas temperament, men jag frågade väldigt mycket också, fick reda på många bra saker. Jag ledde Alva så jag tänkte att jag hade en stor hund i kopplet, då blev det inte så skrämande för mig.
Jag måste säga att det var en härlig ras (islandshästar) jättefina, tjocka med korta ben med mycket päls, påminner väldigt mycket om mig!!!
Vi åt ganska tidig middag så vi var lite småsugna på något när vi kom hem , så jag gjorde en god fruktsallad, till det hade vi glass, mmm det var väldigt gott.


Alva vill alltid vara med och laga mat. Det gäller att ha tålamod.


Isterband och stuvad potatis.

Islandhästar





Har ni sett vilka fina kläder Johnny har.


Fruktsalladen.




Alva äter med god aptit, samtidigt som hon tittar på bompa.

Kramar/Maria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men Maria,var inte så dum mot dig själv! Men visst är islands hästar annorlunda,de ser mycket snällare ut,tycker att de har mycket snällare ansikte och så är de så himla runda och goa! Kram.

Lillebror och jag sa...

Hahaha! Du ärå du å, som Alva brukar säga. Päls håller jag inte med dig om att du har. Hug /Erik

Lillebror och jag sa...

Jag har ju päls på benen, vintertid.
Maria.

Lillebror och jag sa...

Jag tolkade det som att du har en gorillarygg! /Erik