fredag 20 februari 2009

Kärlekshistoria

Jag har lovat er en till liten kärlekshistoria, här kommer den.
Det var så att vi ville göra om lite i hallen, i över ett år har vi gått och planerat att ta bort skohyllan och klädhängaren. Det stod skor och hängde kläder huller om buller och det såg allmänt rörigt ut. Jag kände att jag inte vill ha det framme, så vi började att kolla runt på olika garderober så hittade vi en på i Ikea som vi båda gillade och inte var så dyr. Vi bestämde att vi skulle åka om tre veckor.
Dagen kom och vi åkte i väg, jag kan ju nämna att vi inte har så långt till Ikea, det tar ca 20 min att åka. Fick hjälp av en försäljare att ta fram hyllnumren och han säger att allt finns hemma. Knatar sen ner till lagret plockar på allt utom dörrarna, ni som har handlat något på Ikea vet att allt kommer separat, går till hyllan där dörrarna ska ligga och där är det tomt. Jag blev så arg så jag kokade. Går fram till en lagerförsäljare och frågar henne om dörrarna kommer in före helgen, hon tittar i sin dator och säger lite spydigt att hon inte vet när de kommer in igen. Vi som har rivit ner klädhängaren och skohyllan och till helgen ska vi ha kalas för Alva.
Hon säger att det finns dörrar i Västerås.
Ja, ja det hjälper ju inte mig, säger jag till Johnny (lite ledsen på rösten) att dörrarna finns i Västerås. Då säger min kära man, om jag så gärna vill ha dem så åker vi till Västerås...........
Va, hör jag rätt? Säger han att vi ska åka till Västerås? Vill du det verkligen det? jaa säger han!!!!

Alva ska ju inte behöva följa med till Västerås tur och retur i en bil, så vi ringer till våra kära vänner Jessica och Jocke och frågar om Alva kan få komma och leka med deras dotter och det går bra. Så åker Johnny och jag och jag får mina dörrar.

Det var min kärlekshistoria, det finns några fler.

Ha en trevlig helg/Maria



Glasdörrarna är från i Ikea...... i västerås!!!


Inga kommentarer: