torsdag 5 februari 2009

Simning

Idag har jag gjort något jag inte titt som tätt brukar ägna mig åt, jag har simmat i bassäng. Jag och en klasskamrat tog bussen till Sporthallen och hoppade ner i det turkosa vattnet. Jag började simma och enligt idrottsläraren, som inte var med, skulle vi simma 20 längder, alltså en halv kilometer. Redan efter första längden kände jag mig rätt trött, men då kom jag på att det bara var 475 meter kvar och fortsatte. Jag har alltid haft en tendens att hålla huvudet högt över havet, så när jag gick på simskola i ettan kom en badvakt fram och frågade om jag var rädd för att vattna öronen. Hon kom dock inte fram i dag gud bevars. När min prestation var avklarad klev jag upp, det snurrande till i huvudet och jag vinglade runt åt alla möjliga håll. Vad kan det bero på? Hmm....otränad? Ja!

Trots detta kändes det verkligen skönt att simma och få känna hur alla muskler arbetar. När jag kom tillbaka till hemorten gick jag den Ca 5 km långa sträckan till huset, nu är det viltime. /E

Detta är icke jag

Inga kommentarer: