söndag 1 februari 2009

Astma

Alva blev lite småförkyld förra veckan så till helgen kom astmahostan, fyyy! Tänk vad skönt att "bara" vara förkyld och slippa denna envisa hosta. När hon var yngre hostade hon tills hon spydde, det slipper hon nu. Men jag tycker att vi får trycka i henne mer astmamedicin nu, innan det ger sig, och då är det inte lite medicin utan väldigt mycket hon tar. Men jag har talat med läkaren och hon säger att det är ok att ge så mycket. Det finns barn som tar mer medicin än Alva. För ett tag sedan fick vi en ny medicin vi skulle prova, men det har inte behövts förrän nu, tror ni att jag har hämtat ut den på apoteket? Nej, det har jag inte, så då var det bara att åka till apoteket i Gävle. Vi hann naturligtvis in på en loppis, köpte några saker, bilder kommer!

Igår var vi på 40-årsfest, trevligt att träffa födelsedagsbarnets familj och vänner.
Köpte ett tårtfat och bakade en kaka som vi gav bort i present

Kakan heter Silvia.

Blomman i mitten fick hon av oss.


Alva och födelsedagsbarnets dotter.


Titta vilken fin tårta, smakade ljuvligt!

En chokladtårta som också var god.


Ha en trevlig söndagkväll/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket jättefint tårtfat, det blev väl uppskattat!!? Och goda bakverk bjöds det på också kan jag se!
Kram från mig