söndag 15 februari 2009

Farfar

När jag åkte och hämtade Alva så åkte jag förbi hemma hos farfar för att se om han mådde bra, det gjorde han. Dock har han lite svårt att gå. Han är 85 år äter inga mediciner, har bara besökt doktorn 6 gånger och tandläkaren har han aldrig besökt. Då kanske ni kan gissa hur han ser ut i munnen. Farfar hade hemtjänsten som kom och tittade till honom och städade, men de sa han upp. Han bor i sitt gamla föräldrar hem som är otroligt vackert. Men det behövs rustas upp lite.
Farfars växthus som han byggde själv. Här odlade han tomater och blommor som sedan planterades ut runt om i trädgården. Farfar har ett hjärta av guld, så blommorna han odlade gav han bort till sina vänner.
Lillstugan. Här inne satt farmor och vävde.


Själva huset. Ser ni husvagnen till höger, den köpte farmor och farfar sprillans ny. Men nu är den fallfärdig, det växer blommor i den på sommaren. Men vi får inte slänga den, farfar ska rusta upp den sa han till mig när jag frågade varför vi inte får köra i väg den till skroten. Farfar samlar på allt, inget får kastas, jag kan säga att jag är likadan!!!

Ha en trevlig söndagkväll
Maria

Inga kommentarer: