tisdag 3 februari 2009

Bränd klyftpotatis

Jag visste att det skulle bli stressigt i går efter ridningen så jag skalade potatisen och skar den i klyftor innan vi åkte till stallet. Ridningen började 15.30-16.30. Efter ridningen sprang jag in på Ica och köpte grillad kyckling så det skulle gå snabbt. Var hemma 17.10, satt in klyftpotatisen i ugnen. Alva och jag satte oss i soffan och värmde oss under en filt, vi var helt stelfrusna. Sen började det lukta bränt, HJÄLP jag har glömt potatisen, hoppade ur soffan och sprang in i köket. Potatisarna var helt brända, nästan som kol, helt otroligt. Jag har aldrig bränt klyftpotatis, det var de sista potatisarna. Panik, fick rosta fralla och lägga kycklingen på med lite tomat, det smakade bra det också.

Men nu när jag skriver detta så kommer jag på att jag kunde ha kokat ris, jaja vi blev mätta i allafall. Alva fick skivad frukt till bompa. /M


Inga kommentarer: