tisdag 20 januari 2009

Vintern kom tillbaka

Oj, så mycket snö det har kommit. Dade tänkt att åka till Gävle och träffa kompisar idag, men jag åker inte ut med bilen om jag inte måste. Neeeej, sade Alva när jag berättade att jag skulle vara hemma i kväll, hon ville vara själv med sin pappa.

När vi kom hem från dagis gick Johnny och Alva ut för att leka i snön.


Titta vad snö vi har fått.
Alva åker bob efter gräsklipparen

Johnny använder sin gräsklippare jämt, sommar som vinter.


Här diskuterar de färdplanen.

Alva fick snö i ansiktet. Då var Johnny in i garaget efter svetsarglasögon, det blev genast bättre.

Älskade ungen, men jag får inte säga ungen för Alva, hon tycker det låter så elakt!!





Hej då!!
Hälsar Alva och Johnny.

5 kommentarer:

Carin sa...

Och guuuuuud vad roligt det ser ut!!! Jag vill också!:) Kramar från Carin, på plats i Borlänge

Anonym sa...

Alva är så söt. Det ska bli kul att träffa er i morgon. För ni kommer väl då? / Erik

Anonym sa...

Ja, vilket snöväder det blev. Tråkigt att vi inte kunde ses idag, men det kommer väl fler tillfällen. Hälsa familjen och ha det så bra i snövädret!!

Anonym sa...

Det är ju bra att man kan ha användning för gräsklipparen sommar som vinter :)

Anonym sa...

En sån där liten traktor vore praktiskt att ha.
Vi skulle behöva en med plog på. Vi skottar inte för hand, utan vi pulsar och går mellan huset, carporten, parkeringen och vedboden. Sen trampar jag upp små stigar till katterna. Nej, usch för mycket snö. Men Alva och Johnny ser ut att trivas.
Hälsningar Yvonne