tisdag 13 januari 2009

Nytt dagis

Idag var vi till Alvas dagis för sista gången, vi bjöd på glass och kakor. Det är så att hon ska byta dagis, för på det gamla dagiset är hon helt själv i sin åldersgrupp, det är bara yngre barn att leka med och på det nya är det en ren femårsgrupp med 18 barn.

År 2010 stängs skolan, då skulle Alva gå i årskurs ett, och få lov att byta skola och sättas i en etta där hon inte skulle känna någon, hur kul skulle det vara? Johnny och jag bestämde att det var bäst att byta redan nu! Leka en termin på det nya dagiset innan lekis börjar.
Det finns flera senarier, tänk om skolan inte läggs ner 2010, utan kanske till 2013 istället. Då skulle Alva vara tio år och behöva byta skola och klass alldeles själv. Vi kan också leka med tanken att skolan inte kommer att läggas ner, då flyttas man upp till centrum från sjunde klass.
Då skulle hon komma upp till sjuan utan att känna en kotte, nääää, det vill jag inte att Alva ska få gå igenom, så därför har vi bestämt oss för att byta redan nu.

Helst av allt skulle jag vilja att det flyttade hit flera barn som är födda 03 så hon kunde gå kvar i vår underbara byskola.
Så när vi sade hej då och fröknarna kramade om Alva så föll en liten tår från mig, ja ni vet ju att jag är blödig, men det bjuder jag på!!!!
Det skulle vara kul och veta vad ni tycker om detta, ni kan maila eller skriva en kommentar, snäälla skriv något!!

Nu kommer det fina bilder på Alva.


Så här såg Alva ut när hon kom hem från en kompis förra veckan, färgat hår, brunkräm i hela ansiktet och hon tyckte att hon var såååå fin. Vi hade svårt att hålla oss för skratt för hon såg inte klok ut med all brunkräm. Men jag tycker det är bra att barnen har roligt och leker.
Färgen syns än, efter en vecka.
Ha det bra alla kära/Maria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är sååå kloka! Smart av er att tänka så långt fram, och så många möjliga scenarion. Alva har en klok mamma och pappa!
Lisa

Anonym sa...

Gulle Alva! Jag fick med mig ett par av hennes trosor i mitt påslakan som du tvättade åt mig. Jag tar med dem när vi ses i februari. Kram kram från mostern

Anonym sa...

Självklart ska ni göra som ni har tänkt, att komma ny till en skola när alla redan känner varann är inte roligt. Det blir ju också roligt för Alva att få fler kompisar!
Kramar

Anonym sa...

Hejsan!!
Åååå!! vilken snygging, är det säkert att ni vågar lämna henne hos denna kompis igen??? ;-)
Ha det bra.
Kram jessica