söndag 18 januari 2009

Storkok

Idag har vi inte gjort mycket. Alva och jag har varit på loppis, ja, jag vet att jag är tokig i loppisar, men känslan man får när man gör ett fynd är härlig.
Alva tycker också det är roligt med loppisar, det är mysigt att gå tillsammans och titta och prata. Hon vet precis vad jag är ute efter, ibland kan hon säga "mamma den här skulle passa i sovrummet", ofta har hon rätt.

Vi hade en till hantverkare här idag och tittade, han skulle återkomma med kostnadsförlag. Vi har haft en annan hantverkare som var här 2 veckor före jul, också han skulle komma med ett kostnadsförlag, han har inte en ringt tillbaka, sånt blir jag lite uppröd på. Visst kan han ha mycket att göra, med då kan man faktiskt ringa och säga att man har lite mycket just nu, så jag återkommer efter helgerna, det tycker jag är helt ok. Han som var här i dag verkar jättekunnig och trevlig. Men vi ska prata med flera, så vi både kan få det bästa priset och en kunnig hantverkare.

Har haft storkok idag. Mycket köttfärssås som kan bli både lasagne och pannbiff med lök.


Titta!!! Vilken häftig brandspruta jag hittade på en restaurang, så snygg. Den skulle jag kunna tänka mig att ha framme, vi har en röd som vi gömt undan.

Ha en trevlig vecka!!

Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh... Hantverkare! Nu blir jag lite nyfiken. Vad ska ni göra för roligt? Lisa.