måndag 12 januari 2009

Loppis....igen

Vår dotter fyller 6 År. GRATTIS!
Tänk att det var sex år sedan man låg och kämpade på Gävle förlossning, hon är född 20.18.

Idag blev det en liten loppisvända igen
Köpte dessa glas. Tre för 15 kr. Har fem stycken sen förrut.
Farmor hade likadana glas som hon serverade hemgjord Bigaråsaft i, med sugrör.
När jag blundar kan jag se farmor komma gående i trädgården med silverbricka och saft med Norska kakor (som jag kallar dem för att receptet kommer från Norge) medan jag sitter i hammocken och väntar.
Min farmor betydde väldigt mycket för mig, hon var som en bästa vän. Vi hade samma humor så vi skrattade väldigt mycket. Hon ställde alltid upp på mig, Synd att hon dog alldelens för tidigt, tur att hon hann träffa Alva.
Så här kunde det se ut, men med kakor eller glass till.
Köpte skridskor, men jag vet ej var jag ska ha dem. En del av er tror nog att jag har blivit tokig, skridskor ska man ju ha på fötterna. Men det ska inte jag ha, utan jag ska ha dem som prydnad!!! Köpte även dessa gardiner, men...... jag vet inte om jag tycker om färgen. Tänk om de hade varit vita, så jag funderar på om det går att bleka dem?! Tyget är otroligt fint, syns kanske inte på bilderna, kostade bara en tia! En gammal kakburk, jag tror att jag samlargamla burkar också.
/M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!
Vilka fina inköp från loppis...
Maria... Du håller vel utkik efter ngt i färgen rött till mitt kök?? hihihihhhhhhiiiiii
Puss och prutt
Hanna :0)

Lillebror och jag sa...

Det är Alva som håller reda på röda saker till ditt kök...... kommer du ihåg den röda disktrasan hon ville köpa till dig, jag fattade ingenting vad hon menade då.
Jag ska hålla utkik efter röda saker, det lovar jag!!
Kramar Maria.