torsdag 22 januari 2009

Sommarminnen

Åkte hem till mina föräldrar igår, ska stanna till fredag. Erik och jag passade på att ändra lite på bloggen, hoppas ni tycker om det! Jag blir lite orolig att det är för rörigt och svårläst? Vad tycker ni?
Idag tänker jag visa er lite bilder från en resa vi gjorde i somras, vi åkte ner till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vi åkte när skolorna hade börjat, det kan jag verkligen rekommendera, lite folk och ingen att trängas med! Det var en jättefin park, uppbyggd med olika byar. Pippi Långstrump, Emil, Ronja, Karlsson på taket mm. Sen spelade de teater på de olika stationerna. När de hade spelat klart fick man gå in och prata med skådespelarna, vi pratade med Madickens piga Alva, vår Alva tyckte det var roligt att prata med henne och Madicken. Sen mötte vi Karlsson i parken, skrikande. Då gömde Alva sig bakom oss, hon tyckte inte om Karlsson, vägrade att prata men honom.

Skallepär i Ronja

Pippi långstrump


Jag tror det är bröderna Lejonhjärtas hus

Alva och Elisabet
Madicken, Elisabet och Abbe
Emil i Lönneberga

Vimmerby i miniatyr




Nils Karlsson pyssling!

Håll ut snart är det vår!!

2 kommentarer:

Carin sa...

Blev sommarinspirerad av er :)

Anonym sa...

Tänk vad roligt för Alva att få besöka denna fantasivärld! Det måste vara fantastiskt när man är fem år! Ha en bra helg och ta hand om "lilla E"
Kram till er alla fyra!