lördag 22 augusti 2009

Kräfta

Nu har kräftdoften infunnit sig inom de fyra väggarna, men när vi ska äta djuren får bli en senare fråga. Kräftfiske, en regnig historia. Det regnat nästan hela tiden, vilket resulterade i en blöt Erik utan regnkläder efter första burlyftet. Trots regnet hade vi mysigt på altanen, med korvgrillning och annat. Jag tycker mycket om att släcka elden direkt man grilla klart, något vi också gjorde. Jag tycker inte om "rökkläder". Carin, Anton, Jonathan, och jag sov på loftet. Jag låg på tagelmadrasserna. De kändes som att slå sig ner på en betongsäck. Men varför klaga när man sov som en klubbad oxe. På morgonkvisten begav sig familjen hem för att koka kräftor, men jag stannade kvar en tag till och kom hem vid halv 3. Jag åkte båt med Carin in till hamnen, och hon hade lite bråttom hem. Till en början gick allt enligt planerna, men när vi kom ner till båten var botten täckt med en decimeter vatten. Bara att ösa! När vi till sist kom fram till tillläggsplatsen för båtar råkade vi ösa ur kräftspadet på Carins väska och vita tygskor. Det blev till att köra hem i storstövlarna. Nyckeln till bryggan var glömd så vi fick ta oss ut på sidan av dörren i vattenbrynet, under taggtråden, som Carin fastade med tröjan i.

Man blir inte så sugen på korv när man ser denna bild, åtminstone inte jag. Men det var godare än det ser ut!


Jag är ledig från skolan hela nästa vecka eftersom vi ska till Falkenberg, där hund-SM utspelar sig. Jag är inte kolossalt intresserad av gårdvar, men ser det som en trevlig semestertripp. Ullared har jag aldrig varit på, men tycker det kan vara trevligt att undersöka vad Ulla har att erbjuda.


Senare i kväll ska nyaste Wallander-filmen beskådas, Tjuven! /Willy

1 kommentar:

päivi sa...

Synd att ni inte visste att Carin hade nycklar till bryggan på sig! Hon hade ju Staffans nyckel knippa som han glömt på Solla,på den sitter det en brygg nyckel. Ha en skön ledig vecka.