måndag 24 augusti 2009

Kolmården

Igår var vi till kolmårdens djurpark, en härlig dag med lagom varm sol. lagom med folk och allt var öppet. Vi besökte delfinariet som är helt sagolikt vackert, så jag fick en liten tår i ögat och ståpäls. Vilka djur! vilken show Jag är även fascinerad av vargar, såg bara lite av dem när vi åkte i bilsafariet.
Åkte också linbana, 200 kr för hela familjen, men då fick man åka hur mycket man ville. Bra tänkte vi för det var ju ganska dyrt. Det fanns också tre olika hållplatser som man kunde hoppa på och av om man ville, så då kunde vi utnyttja den hela dagen. Men jag kan ju säga att det blev bara en vända för Maria, jag är fruktansvärt höjdrädd. Men jag tänke att jag skulle övervinna min rädsla som jag gjorde med min hisskräck, men det gick inte lika bra denna gång. Det knakade, gnisslade, svajade. Så när vi äntligen stannade efter 25 min åkande så rann svetten av mig, mina ben bar inte, så jag fick stå en stund och hålla mig i räcket. Johnny och Alva hade i alla fall roligt åt mig, när jag satt käpprätt upp och blåhöll mig i väggen.


Här står Alva och Johnny och spanar in djuren.


Noshörningar

Lunch paus, Alva åt pasta vi åt hamburgare.


Alva åkte i denna långa rutschkana

lejorna i bilsafariet

Björnen satt och spanade, den var väldigt nära bilen.
Det är lite kusligt att åka bil så nära djuren, man vet aldrig vad de kan hitta på.

Björnen igen

Otroligt vackra djur.


Ha det bra/Maria

1 kommentar:

Erik sa...

Vad roligt för Alva, hon som älskar djur! Var det någon giraff som kröp in och spydde i bilen? Kram