torsdag 13 augusti 2009

Böcker

Nu är jag inne i en bokplöjarperiod, jag läser nästan allt, har lite svårt för deckare, men jag lånade faktiskt två stycken i dag när Alva och jag var på biblioteket. Så vi får se om jag blir fast.
Annars läser jag mycket kärleksböcker. Per Anders Fogelströms böcker tycker jag också om.

Imorgon ska jag, Johnny och Alva åka till Borlänge. Har fått ett presentkort av svärmor på underverket, så nu ska jag införskaffa mig en ny bh. Det behöver jag verkligen.
Svärmor var barnvakt förra veckan, när Johnny och jag uträttade några saker. När vi kom tillbaka satt de och målade på korgar, Alva var i himmelriket. Svärmor berättade att Alva hade pratat hela tiden, hon var inte tyst en sekund.
På natten vaknade Alva och kraxade som en kråka, hon hade tappat rösten av allt pratande på dagen. Var tvungen att ringa svärmor på morgonen och berätta.


Maria

2 kommentarer:

Mamma sa...

Lilla älskade Alva, ja hon kan verkligen prata. Det är så mysigt när hon gör sina utlägg om allt och ingenting.
Älskar Er!

Carin sa...

Heja Maria, visst är det härligt att läsa - det är verkligen avkoppling!! Kram på dig!