onsdag 19 augusti 2009

Jungstedt, Johansson, Höglund

Idag tvättade jag och mamma bilen i biltvätt, innan jag började skolan. 08.01 stod vi och småfrös utanför tvätten. Då fick jag ett SMS från Carin där hon tipsade mig om en föreställning som sätts upp på Stockholms stadsteater i vinter och under nästa år. Teatern heter Lärare för livet, och en av rollerna spelas av Pia Johansson, älskade Pia. Tack för upplysningen, Carin! Hoppas det finns biljetter kvar!Just nu håller jag på att läsa denna bok. Den inre kretsen av Marie Jungstedt. Boken handlar om ett gäng arkeologer som gräver ut en gammal vikingaby på Gotland. En natt försvinner plötsligt en av deltagarna från en fest, och hon kommer inte tillbaka. Samtidigt hittas en häst i en hage utan huvud. Har dessa fall något samband...? Ja, det vet jag inte än! Marie Jungstedt var en av programledarna för Förkväll i Tv4, för övrigt ett jättebra program som nu kommer tillbaka. Synd nog utan Carina Berg, Carolina Gynning, Kayo, Alexandra Pascalidou och Marie Jungstedt. Denna omgång av programmet ska bland annat ledas av Elisabet Höglund, som också är Charmfull. Erik, kvinnokääärln! På fredag är det kräftfiske. Även om jag inte är jätteförtjust i att plocka för hand tycker jag det är en mysig tillställning. Trevligt, mysigt, jobbigt att skala, kladdigt men gott. /Erik

Inga kommentarer: