tisdag 18 augusti 2009

Erik, jag behöver stöd i matte.

Jag gillade inte matte heller när jag gick i skolan. När jag gick i gymnasiet var jag den som hade minst frånvaro i hela klassen, men därimot hade jag sämst betyg.
Sen när jag blev äldre kom jag på att läsa till undersköterska och i den kursen ingick alla kärnämnena.
Jag fick en superhärlig äldre manlig matte lärare, som lärde ut på ett sätt så jag förstord lite mer än jag hade gjort tidigare, men ändå så hatade jag matten. Så en fredag så kände jag absolut inte för att gå till skolan och ha matte i två timmar. Det hade snöat på natten så plogen hade plogat vägen, så vi hade fått en liten snövall på vår in och utfart, jag tänkte om jag kanske skulle försöka att köra fast med bilen i denna vall. Jag hade då en nersänkt lite sportigare Ford, så det skulle inte vara några problem att köra fast. Det är ju mycket lättare att gå in och ringa läraren och berätta att jag kört fast med bilen om jag verkligen sitter fast, på så vis så ljuger jag ju inte. Sagt och gjort gick jag ut till min lilla bil och kör försiktigt ut i snövallen, bilen glider så fint igenom, fasen!! Jag körde inte fast. Men om jag backar så kör jag nog fast, så jag backar och jag är igenom, fasen!! det gick också. Så jag provar att åka igenom några gånger till, men jag lyckas inte köra fast.
Jag misslyckades, så jag tyckte det var lika bra att åka till skolan. Men när jag kommer till skolan så är jag ju 45 min försenad, men jag kliver in i klassrummet och säger
-ursäkta att jag kommer försent, men det är så att jag har försökt att köra fast med bilen i plogvallen hemma. Det blev ett jubel i klassen för alla vet, även läraren att jag hatade matte. Han tackade mig för att jag inte ljög, och så sa han, varsågod och sitt Maria, och flinade. Jag fick faktiskt en 3 utav honom i betyg, och det kan jag säga att det var jag inte värd.


Sov sött/Maria

5 kommentarer:

Mamma sa...

Haha! Vilken rolíg historia! Matte är heller inte mitt favoritämne. När jag gick vårdskolan och vi hade matteprov då vi bla skulle räkna ut rätt dosering av medicin. När jag fick tillbaka provet stod det på den uppgiften, Pat.avlider!Understryket med rödpenna!
Jag fick omprov.....!
Kram till Er!

Catrin sa...

Haha gud vad jag skrattade och såg händelsen framför mig när jag läste det här inlägget xD

Anonym sa...

Maria!!Du är så rolig,det ska väll vara du till att komma på en sån sak....Hahaha!!//Susanne

Carin sa...

Hahahahaha! Vilken rolig historia:)

Erik sa...

Ja Ha ha, det är en rolig anekdot ur livet! Men jag är ledsen, jag kan icke ge dig stöd i ämnet matte!