lördag 15 augusti 2009

Städning ger färdighet

Hej! Nu är jag hemma. Carin och jag har omsorgsfullt städat lägenheten från golv till tak. Men vi hann även med en kvällsbio i Vällingby tillsammans med Carins kompis Linda. Sommaren med Göran var rolig på sina ställen, och jag tyckte mycket om skådespelerskan Mirja Turestedt. Hon var en trevlig och smårolig aktris, anser jag. Nu känns det skönt att få en dag i hemmets lugna vrå innan skolan börjar igen på måndag. Jag ser inte fram emot att kliva in genom svängdörrarna på folkets hus, men jag hoppas det blir okej.

Just nu håller jag, precis som Maria, på att läsa. När jag väl kommer mig för att börja med en bok tycker jag det är jättemysigt. Men tyvärr är mina tvångstankar inblandade även i denna aktivitet. Jag måste förvissa mig om att förlaget verkligen har märkt sidorna rätt. Två eller fyra gånger måste jag checka så att siffrorna stämmer när jag byter sida. Jag håller på att försöka övervinna tankarna, och jag hoppas på det bästa! Hörs i morgon! Godnatt. /Erik

1 kommentar:

Carin sa...

Erik, återigen en miljard TACKTACKTACKTACK osv... Visningen gick bra tyckte mäklaren. Det kom 14 sällskap vilket tydligen är mycket i dessa tider och några var riktigt intresserade. Vi får se vari det landar. Sen var mäklar väldigt impad över hur fint det var hos mig och hur vi hade donat:) Kram, ses snart!