lördag 28 mars 2009

Vacker text

Johnny har åkt för att jobba och blir borta ganska länge, det gör ont i mig att ha han så långt i från mig och så länge.

När Johnny och jag gifte oss ville vi ha en speciell låt som en solist skulle sjunga, men den var så ny så att hon som skulle sjunga inte visste vad det var för låt. Då blev det en annan låt som betyder mycket för oss. Men efter bröllopet kom mina vänner med en present i efterskott. Det var ett album med kort och minnen. Anna-Karin hade då översatt låten vi ville ha och satt in texten i albumet. Jättefin present.

Så här kommer texten som är så vacker. Det är som jag skulle ha skrivit den till Johnny själv.

Jag kan höra din röst fast du sover brevid mig
Jag kan känna dig röra mig i mina drömmar
Acceptera mina svagheter
Jag vet inte varför
Men utan dig kan jag inte leva


Varje gång vi rör varandra
Får jag en känsla
Varje gång du kysser mig
Känns det som vi svävar
Känner du mitt hjärta slår
Jag vill leva med dig
Behöver dig vid min sida


I dina armar är jag trygg
Ditt hjärta är mitt allt
Du stryker bort tårarna jag gråter
Vi har kämpat tillsammans
I med och motgång
Du stöttat mig när jag inte mår bra

Varje gång vi rör varandra
Känns det magiskt
Varje gång vi möts
Känns det som vi svävar
Känner du mitt hjärta slår
Jag vill leva med dig
Behöver dig vid min sida

Every time we touch, Cascada

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Vad kul att du fortsatte skriva här.
Ja, den låten är jättefin, en av mina favvisar oxå.
Ha en skön helg så ses vi till veckan.
*kram*
/jessica

Mamma sa...

Ja det är fina ord, och jag förstår att du just nu känner extra mycket. Nu har jag sovit i soffan hela kvällen och ska nu gå och lägga mig i sängen, få se om jag somnar...!
Godnatt och kram till er alla!

Carin sa...

Det var fina ord! Kul att ni är tillbaka igen, känns som ordningen är återställd och mostern kan ha koll på er:) Själv ligger hon lite på latsidan vad gäller sitt eget bloggande, men när man minst anar det så... Kram på er, hoppas ni haft en mysig helg!