tisdag 17 mars 2009

Blöta vantar

Det blev inger korvgrillning, det blåste så förfärligt kallt. Så vi var ute på gården i stället.

När jag hämtade Alva från dagis var hennes galonvantar genomblöta. Köpte nya i höstas, och det var något billigt märke. Dom förra hon hade var Didriksson, de var supertäta. Nu ska jag köpa nya, och nu blir det Didriksson igen. Jag tycker man ska ha bra kläder på barnen som är ute så mycket i både ur och skur. I morgon är det ridning igen, Alva hade det lite kämpigt med tyglarna förra gången, hon har ju nästan aldrig ridit själv. Hon har blivit ledd hela tiden men hoppas det går bättre i morgon. /Maria

Alva med hästen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där kommer att bli en riktig hästtjej det ser jag.//Susanne

Anonym sa...

Vilken gullig häst,lagom stor för dig Alva! Kanske även jag skulle våga klappa den, eller vad tror du?
Kramar till dig!