söndag 8 mars 2009

Mormor

Ursäkta att jag inte skrev något igår. Var in till Gävle och lämnade in vår dator på lagning, det har blivit en spricka på locket vid gångjärnet, det är på gång på andra sidan också så det är lika bra att laga den nu innan försäkringen går ut. Fick en lånedator med oss hem, som är lite mindre än våran. Vi åkte vid 11.oo och var hemma igen runt 17.00. Men vi var in och storhandlade också och det tar ju en evighet, speciellt om man är in på en affär man inte känner till så bra.
Idag ska vi bara vara hemma och njuta, men jag får så dåligt samvete mot Alva när vi inte hittar på något att göra, men man måste ha tråkigt för att kunna ha roligt. Nää nu svamlar jag bara.
När jag var hem till mormor så tog jag några kort på saker jag tycker är fina. Min mormor är otroligt pedantisk hon har det jätte fint hemma inte en onödig pryl som ligger framme, städat till max. Vore bra om jag kunde få lite av den pedantiska sidan jag också, men tyvärr inte!!!



Ni vet ju att jag går igång på lampor, så denna är en riktig skönhet tycker jag!! Mormor har den i vardagsrummet.



Denna lampa är också ljuvlig.


Här sitter mormor i knät på sin pappa och mamman sitter brevid. De hette Kaleb och Ida.



Många möbler har hon ärft av sin faster Maja som bodde i Stockholm. Skulle väldigt gärna ha träffat Maja, hon hade så mycket fina möbler, hon var nog väldigt speciell person. Mormors syster fick också ärva möbler.



En stor och fin spegel.





En härlig väska, mormor har papiljotter i den, står på toaletten. Har frågat om jag kunde få den men då sa mormor var hon skulle förvara papiljotterna då?

Ha en trevlig söndag!! Ta hand om varandra./Maria

Inga kommentarer: