tisdag 24 mars 2009

Längtar hem

Nu har jag bakat lite matbröd, det är såå tråkigt att stå i affären och välja bröd, allt smakar lika.
Alva leker med Julia så jag passar på att sitta vid datorn.
Känner att jag längtar hem till min familj i Dalarna, får nog vänta till efter påsk med att åka, jag vill att Alva ska gå så mycket som möjlig på dagis, så hon kommer in i gruppen. Farfar ringde i dag och ville att jag skulle köpa nya byxor, strumpor och kalsonger, ber han om det så är han verkligen utan kläder. Det var nog 30 år sedan farfar handlade kläder!!
Vill alltid hinna att besöka så många som möjligt i min familj när jag kommer hem, men man hinner knappt med hälften. Farfar besöker jag jämt och hjälper han med olika saker. Sen försöker jag att åka till farmors grav varenda gång jag är hem. Farmor och farfar ställde Alltid upp på mig när jag hade det jobbigt i bland, så därför försöker jag att hjälpa farfar nu när han vill ha hjälp.
Nu får ni se några bilder från vårt favorit café Vi kan sitta i timmar och fika och prata med ägarinnan Marianne och hennes trevliga mamma. Besök gärna café smått och gott när ni är i krokarna.

Marianne drejar jättefina saker och säljer dem sen i cafét




Den här skulle jag vilja ha hemma!!
Marianne säljer även lite heminredningssaker.
Kommer mer bilder imorgon, får inte fram korten, fel på sidan står det när jag försöker.
Hälsningar Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag kommer ju till er i helgen, så mig träffar du snart i alla fall! Om det är någon som helst tröst. Kram / Erik