torsdag 12 mars 2009

Husvagnen

Har bakat två toscakakor idag, ljuvligt goda. Jag gjorde en liten tabbe när jag letade efter bakpulvret, jag råkade ha ner oljan i golvet och korken öppnade sig så det rann ut matolja på golvet och sen hade det stängt upp på väggen. Det rann och det var prickar överallt, ser inte trevligt ut. Tur man inte har nytapetserat.

Johnny är i Älvkarleby och fiskar, han har fått en Öring, synd att han inte kan äta fisk då han är allergisk, Alva och jag äter mycket fisk när inte Johnny är hemma.
När det töar ute och det närmar sig vår blir jag sugen att dona i husvagnen, skulle vilja köpa en ny husvagn varje vår, men det går ju inte. Vår premiärtur brukar gå till Furudal under påsk, där Johnnys mamma har stuga, där även hans morfar och mormor bodde. Får se hur det blir i vår för Johnnys mormor har avlidit för ca. en månad sedan. Sen har ju också Johnnys mamma opererat höften, det är ju mycket snö ute också. Något ställe kommer vi nog på att åka till. /Maria

Inga kommentarer: