söndag 1 mars 2009

Leken

Här sitter vi i Mora och väntar på att få gå ut och ställa oss och heja på de tävlande. De sista åkarna kommer vid åtta i kväll, det kommer alltså bli en heldag i snön.
Efter Melodifestivalen i går hade vi och familjen Andersson/Falk köpt presenter som vi tävlade om genom att slå två tärningar och försöka få par. Det är samma lek som vi gör på julafton, men denna gång var klapparna oinslagna. Till slut fick jag min jättekopp som jag själv hade köpt.
Sakerna vi tävlade om.
I förrgår åkte mamma och jag skridskor. Det var underhållande, men mamma tyckte det var svårt. Hon har åkt förr men blivit ringrostig. /E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni har haft en skön vecka i Mora. Jag blir lite nostalgisk ner jag ser "mamma" åka skridskor. När vi var barn åkte vi på skolplanen alldeles bredid där vi bodde. Jag kommer ihåg att jag satt på mej skridskorna på morgonen när jag gick ut. Sen tog jag inte av mej dom förrän på kvällen när jag kom hem. Man åkte inte på isen hela tiden ,ute var uppe i snödrivorna och lekte också.
Hälsningar Yvonne

Anonym sa...

Ja du Yvonne, nog blir man nostalgisk alltid. Det är sååå längesen, men ändå kommer jag så väl ihåg hur roligt vi hade. Vi var ute jämt - vinter som sommar. Men jag kan säga att det var svårt att åka!
Vi ses!