måndag 9 mars 2009

Teater och mello

Hej! I lördags var Carin och jag på teater. Det var jättetrevligt och teatern var mycket bra. Handlingen och skådespeleriet var utomordentligt Både humor och allvarligare inslag fanns med. Skådespelerskorna var kompetenta men Suzanne Reuter och Gunilla Nyros stack ut mest. Jag tycker lite synd om de personer som inte får se Blommor av stål. Man kan lägga den under kategorin "hur sevärd som helst". Vi kom hem efter 10. Då slog vi oss ner för att se på den inspelade Melodifestivalen. Vi tittade varken på nätet eller på text-tv innan för att behålla spänningen. Jag känner att Melodifestivalen snart börjar gå mig på nerverna. Jag blir så nervös att jag nästan kryper ur skinnet. Jag börjar mer och mer hålla på Sarah Dawn Finer i finalen. Hennes röst och låt tillsammans genererar ljuv musik. Malena Ernman, Alcazar och Sarah är mina favoriter. Nu är det bara finalen kvar, och här är min lista:

  1. Sarah Dawn Finer
  2. Alcazar
  3. Malena Ernman
  4. Måns Zelmerlöw
  5. Caroline af Ugglas
  6. H.E.A.T
  7. Molly Sandén
  8. Sofia
  9. Emilia
  10. Agnes
  11. EMD.

Det är jämt mellan artisterna i den nedre hälften, men jag är rätt säker på att det riktiga resultatet kommer se annorlunda ut.

/Erik

Inga kommentarer: