söndag 15 mars 2009

Johnnys loppisfynd

Vilken fin dag vi har haft idag, solen värmde härligt, snön smälte. Igår var vi in på en loppis, Johnny slog bakut direkt men han följde med in i alla fall, snäll som han är. Men det var tur det, han gjorde nämligen ett riktigt fynd, han hittade en fiskerulle, cardinal 753 (det är viktigt att jag skriver vad det är för märke på fiskerullen säger Johnny) 100 kr kostade rullen. Den görs inte längre. Men tittar man på tradera så går de för 600-700 kr. Jag gick inte lottlös heller där ifrån. Kommer bilder längre ner på vad jag köpte.
Vi har varit ute mycket i dag, Jessica och Jocke kom förbi, Johnny hjälpte Jocke att laga deras bil. Bjöd på spagetti och köttfärssås, sen var vi ute hela eftermiddagen, jag och Jessica satt och solade mot en vägg, skönt att få lite solstrålar i sitt bleka ansikte. Tilde och Alva lekte.



Här är en bild på Johnnys fiskerulle.




Blev förtjust i denna skål för att den har en fot, eller vad man kallar det. 20 kr fick jag betala.



Vita ljusstakar. Ni vet ju att jag har mani på just ljusstakar. 20 Kr





Den här klockan fick jag för den var lite trasig, tycker om färgen på den. Vet inte riktigt var jag ska ha den.

Pigtittaren köpte jag för en vecka sedan på en loppis Yvonne hade som ägde Speglingar i Smedjebacken.

Johnny och jag har hyrt rallybrudar, så den ska vi titta på nu.

Ha en trevlig kväll/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket vackert porträtt det var i pigtittaren! Fina saker du hittat, (som alltid). Härligt att få se solen igen, det har inte varit ofta denna snörika vinter.
Ha en bra dag och kram till Er!

Anonym sa...

Fina fynd! Men jag visste inte att du gillade att sola.