fredag 19 december 2008

Tällberg

Nu kommer det bilder, som jag har lovat er, från vår Tällbergsresa. Det är andra året vi gör detta.

Hotellet från baksidan. Vi är på väg in för att äta efter att vi har åkt pulka, vi var så där härligt röda om kinderna. Hungriga var vi också, skönt att sätta sig vid dukat bord.

Alva i den härliga snön. Det är otroligt vackert i Tällberg, med en vidunderlig utsikt över Siljan.
Skulle vilja åka dit när det är sommar, då det säkert är ännu vackrare.
Dalarna är Sveriges hjärta!!!

Alva sitter utanför vårt rum, ny badad.

Poolen, här badade Alva i många timmar.

Vi hade poolen helt för oss själva.

Ett otroligt trevligt hotell! God mat, trevlig personal, rent och fräscht.
Ingenting var omöjligt och sånt tycker jag om.
Hur är det annars där ute i stugorna så här inför jul? Är ni klara med julklapparna?
Imorgon ska vi ta in julgranen, en riktig gran som luktar barr. Skulle aldrig komma in en plastgran i detta hem! Vi klär den tillsammans och samtidigt lyssnar vi på Carolas julskiva och alla sjunger högt och fint....... Näää önsketänkande av mig. Men jag sjunger samtidigt som Alva skriker: Tyst mamma, jag vill lyssna! Då kan ni ju förstå hur jag sjunger!
Ha det bra/ Maria

Inga kommentarer: