lördag 6 december 2008

Skogen nästa!



Förra veckan gick vi ut i skogen för att plocka mossa. Jag skulle ha det att pynta med. Så idag pysslade jag lite hemma.







Köpte två stycken hyacinter som jag planterade i en kruka jag köpt på loppis. Kannan hittade jag hemma hos farmor och farfar, den som stod inne i en bod. Sprötmossan som står i kannan tycker jag är så fin.




Alvas adventskalender med 24 härliga paket. Kalendern har min mamma och pappa gjort till mig, sen har mina två småbröder haft den. Nu är det Alvas tur att använda den. Jag kommer, varje dag, visa er vad hon får i paketen.


Idag fick hon fingerstrumpor, de var lite stora!

Idag var Alva jättelänge inne på sitt rum, och när vi ropade på henne så kom hon till slut ut, röd och fin om läpparna och runt ögonen. Hon hade sminkat sig, med tusch!! Det gick bra att tvätta av runt munnen, men det var värre runt ögat, vi fick inte bort allt, och det är fortfarande lite kvar. Det ser ut som om vi hade slagit henne över ögat. Senare på eftermiddagen åkte vi till vårt favoritcafé. Vi blev tvungna att berätta för caféägaren vad som hade hänt, hon tittade lite extra på Alva, man vill ju inte att folk ska tro att man slagit sitt barn.

Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

Carin sa...

Har länkat till er blogg i min blogg:)