torsdag 11 december 2008

Så kan det gå!



Jag är en person som alltid ska göra flera saker samtidigt! För ett tag sedan hade jag lite bråttom till skolbussen. Och jag var bara tvungen att kila in på toaletten innan jag skulle gå, och när jag sedan kom ut därifrån var klockan hur mycket som helst! Jag som skulle vädra i mitt rum, bädda min säng, släcka alla lampor, klippa mina naglar osv.! Jag var bara tvungen att klippa naglarna den där morgonen, så jag fick gå med raska steg ner för den 1km långa vägen med nagelsaxen i högsta hugg. Det är alltså bra att man kan göra fler saker samtigt, eller?

Jag höll nämnligen nyss på att "göra en moster!" Jag skulle diska efter att jag hade ätit, och jag satte på kranen! Min bror ropade och jag gick upp, utan att tänka! Efter cirka 1 minut kom jag på att kranen var på! Jag sprang kvickt ner till diskbänken, den var täckt med vatten! Jag hade en evinnerlig tur att jag kom på det i tid! Moster var med om en liknande händelse, men då blev inte bara diskbänken våt, hela köksgolvet blev till en pool!

Så kan det gå! / E
Ps. Bilden har inget med mitt köksäventyr att göra! Ds.

1 kommentar:

Lillebror och jag sa...

Du och moster liknar varandra mer än du (eller ni)anar!!
Älskar dig!