söndag 28 december 2008

Hemresa, mat, efterlysning

Nu var det länge sedan jag skrev något, tur att lillebror skriver. Ja, nu är vi hemma efter julfirandet och vi hade, som vanligt, en mycket trevlig jul! Vi träffade många släktingar som man annars träffar allt för sällan!

På julafton var vi hemma hos mina föräldrar. Mormor och moster Carin var också med. Senare kom morfar, han är omgift sedan länge, och hans fru, tillika mosters mamma, är sjuk. Därför kom han ut till oss lite senare. Vi åt julbord, öppnade julklappar och lekte julklappsleken, som vi har gjort så länge jag kan minnas.

På juldagen kom min morbror och hans fru ut och hälsade på, och senare kom deras dotter med man och barn, det skiljer 2 år på deras äldsta flicka och Alva, så de lekte. Men Alva var så otroligt trött efter julfirande så hon var lite seg i lekandet. Alltid lika trevligt att träffas!

Igår åkte vi hem! Vi stannade vid Ica och handlade, mycket! Vi handlade två säckar pellets på byggmax, och var också in på ÖB och handlade på oss bra att ha saker. Alva hittade skridskor för 49 kr, så hon blev överlycklig, ska försöka att hitta en is utomhus, men Johnny tyckte att vi kunde åka till ishallen, det ville inte jag! Det ska vara utomhus! Jaja, nog om det åter till hemresan.
Vid det här laget var bilen fullproppad med saker, det gick inte att få in en enda pryl till. Jag hade två matpåsar i knät varav den ena påsen var det fryst fisk i som lutades mot mitt lår, ni kan tänka er hur benet kändes efter 2 timmar.

Efter handlingen åkte vi vidare till Mc Donalds för att få i oss något, vi tog driven för att det skulle gå fort. Men maten var inte riktigt klar, så vi fick åka fram och ställa oss och vänta. Till slut kom maten, men det var inte all mat, Alvas var inte riktigt klar så vi fick vänta en stund till! När vi sedan fick all mat åkte vi till en parkering för att äta, när vi öppnade påsarna så hade vi fått någon annans mat, plus vår egen, oj vad mat vi hade!!! fick lov att slänga hur mycket som helst.

Sen bar det av hemåt, vi åkte från Dalarna 11.30, och åker man direkt tar det 1,5 timme, vi var hemma 15.00!! Johhny bar in allt från bilen och jag stod inne och tog emot, halva hallen var full av öppnade julklappar, matkassar, pellets, väskor med kläder och Alvas alla vinterkläder, fyyyy hur det såg ut. Men det var bara att bita ihop och börja sortera, vi hann inte med allt igår, så vi fick forsätta i morse.

Hoppas det har varit en bra jul för er alla.

Har bjudit hit några vänner på fika, men jag funderar på om jag ska göra varmasmörgåsar istället, och fika efterå! Vi får se hur det blir med den saken.
Nu blev det ett långt inlägg!

Efterlysning! Jag vill ha lite kommentarer! Kom igen nu mina vänner!! Tack till er som kommenterar i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig. Jag har en blog du måste gå in på. Den heter http://etthusivitt.blogspot.com/ Jag och Stina har varit till hennes gårdsbutik. Det är din stil, allt är vitt och gammaldagst. Ha ha det är så jag ser dig. . .vit och gammaldags :)Jag köpte jättefint presentpapper och Stina köpte den där rödrandiga grisen som står under granen på nåt kort. Hon var där igår igen för det var visst rea nu. Det ligger ca 4 minuter från Ica MAxi i Gävle. Vi hörs. Kram Anna-Karin

Anonym sa...

Vilken gräslig hemresa, jag kan riktigt känna hur stressen upptar hela kroppen och till på köpet måste ni äta! Då är det skönt när man skymar hemmet och få packa ur allt! Hoppas ni får en riktigt trevlig nyårskväll i goda vänners lag! Gott Nytt År och många kramar!