fredag 19 december 2008

Julkalendrar

I morgon ska jag och en kamrat, (kanske,vill jag poängtera), kika på Sunes Jul! Det har blivit lite av en tradition i juletid! Jag älskar svenska serier. Med darrig röst: Förr, när jag var barn, var julkalendrarna mycket bättre. Det var inte lika hysteriskt, även om jag kan gå med på att Sunes Jul är relativt hysteriskt. Hysteri på ett bra och roligt sätt ska det vara!

Jag vet att det faktiskt är några som läser denna blogg, så därför ska jag fråga vilken just din favoritkalender är? Mysteriet på Greveholm ligger också högt på min egen lista!

Här är några svarsalternativ. Om du har någon annan så svarar du med namnet på den julkalender, invecklat ska det vara! Svara med en kommentar!
  • 1967: Teskedsgumman
  • 1973: I Mumindalen
  • 1977: Fem myror är fler än fyra elefanter
  • 1979: Trolltider
  • 1982: Albert och Herberts jul
  • 1989: Ture Sventon privatdetektiv
  • 1990: Kurt Olssons julkalender
  • 1991: Sunes jul
  • 1993: Tomtemaskinen
  • 1995: Jul i Kapernaum
  • 1996: Mysteriet på Greveholm
  • 1997: Pelle Svanslös
  • 2006: Lassemajas detektivbyrå

Hoppas jag får några svar! /Erik

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sunes jul vet du väl ;)

Anonym sa...

Det står mellan Trolltider och Pelle för mig. Vad var Tomtemaskinen? Och jul i Kapernaum hade säkerligen varit min melodi om jag vetat vad det var:)

//C

Lillebror och jag sa...

1986: Julpussar och stjärnsmällar är min favorit kalender/ Maria

Anonym sa...

Min favorit är Pettson och Findus,har lånat den på biblioteket!Alva

Anonym sa...

Trolltider är den bästa!!! Johnny

Anonym sa...

Det står mellan Sunes Jul och Greveholm, kan ej bestämma mig, så det får bli bägge två!

Anonym sa...

Helt klart Teskedsgumman ju! Usch vad gammal jag blev helt plötsligt!