torsdag 12 november 2009

Stora problem, hjälp mig!

I morse satt jag faktiskt och tittade på sportnyheter, nu vet jag varför jag inte är ett dugg intresserad av idrott. Först handlade det om ishockey matchen mellan Leksand och AIK, lagen slogs med bara händerna och de siktade bara på ansiktet, jag tycker det är så fjantigt, som om det skulle hänga på liv och död. Sen handlade det om någon fotbollsmatch, kommer inte ihåg vilka som spelade. Där var det också tjafs mellan supportrarna, näää fyy!! Det finns så mycket annat som är mycket viktigare än sport.
05.50 kom vår älskade flicka hoppande i sängen och berättade att hon ville ha filmen Hana Montana, jag vet att hon har funnits ett tag, men vem är hon?? är det en film för 6 åringar??
Igår hade Alva en kompis här hemma och de lekte High school musical de hade väldigt roligt, men vad är det? Nu känner jag mig väldigt gammal eller så kanske jag inte hänger med ett dugg. Jag vet ju att det är en musical, men vad handlar den om? Hjälp mig nu!! Vad är det för fel på barbie och dockor.
Nu kommer det några sommar kort, passar när det är så grått ute.

Alva plockar smultron

Alva vid vattenspridaren på Furuvik





Mamma och min morfar



Vi har gjort om i Alvas lekrum och det går i rött nu.
Så denna fåtölj skulle jag vilja ha i rött.



Hälsningar Maria

Inga kommentarer: