söndag 15 november 2009

En grå dag


Igår var jag på matdag med Jessica. Bert Karlsson var föreläsare och sedan jurymedlem när maten från tre skolor skulle bedömmas. Maten var god, men i alla tre rätter tycker jag salt hade varit en bra krydda att använda.

Idag är det som vanligt grått ute. Dimman ligger tung över åkrarna och väderleken ser allmänt tråkig ut. Idag har vi därför fixat och donat lite i hemmet. Pappa målade vitt medan jag och mamma städade vardagsrummet. Nya kuddar finns nu i soffan, och de passar väldigt bra där.

/Erik

2 kommentarer:

Jennypenny! sa...

hä blir gali tjusfullt i vardagsrummet tror jag :) saknar dej kerstin!!!

Kerstin sa...

Ja du Jenny, vet du vad jag gjorde mer igår, jag slipade hela trappen med "skaken" och jag blev helt slut. Men det är det värt. Den ska målas och du förstår väl vilken färg, haha!
Kram till dig, ses när du anländer till Smebacken!