fredag 6 november 2009

Bowling

Idag har jag, Alva och Johnny bowlat, det var hur roligt som helst. Ni vet ju hur Johnny uppför sig när man ska tävla. Men nu är det så att jag faktiskt är bättre på att bowla än vad han är.

När vi kliver upp på banan ser jag att han ser lite orolig ut. Jag slår första klotet (heter det så?) och jag slår en strike, så där ja, nu har jag lagt ribban. Dags för Johnny att slå och han hamnar i rännan, haahaa vad jag skrattade. Jag ledde under hela tiden. Sen är det dax för de två sista kasten, jag leder så pass mycket att jag fjantar mig lite, så det gick inte jättebra, men det gör inget för Johnny kan ändå inte vinna över mig. Sen slog Johnny sina två sista kast och jag vann. Jippi, jag vann äntligen över Johnny!! Men så står vi och tittar på resultattavlan och fattar ingenting, då visar det sig att Johnny får ett extra slag. Jäv.. tänker jag. Johnny kastar och får ner en, ok jag leder än, men på det sista kastet får han ner allihopa! och han vinner ändå!

Men vi förstår fortfarande inte varför han fick ett extra kast?

Senare åkte vi till IKEA och handlade en massa saker till Alvas rum som vi ska och göra om lite. Vi ska rensa ur lite leksaker som hon inte leker med nu när hon har blivit äldre, sortera och förhoppningsvis kasta onödiga saker. Men känner jag min älskling så kommer hon att skrika rakt ut om vi försöker att slänga det vi tycker är skräp. Hon brukar rota igenom soppåsarna när vi har städat klart, och alltid så hittar hon saker som hon vill ha kvar.

Trevlig helg önskar jag er! /Maria

6 kommentarer:

Erik sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft, men hur gick det för Alva egentligen? :)

päivi sa...

Men Maria,du skulle ha sopat banan med honom när du hade chansen! Var inte så snäll nästa gång,visa var skåpet ska stå,haha! Ha en trevlig helg.

Carin sa...

Hahaha, inte visste jag att du var en sån bowlare:)

Kram på er!

Mamma sa...

Ni verkar då ha det för roligt,och Johnny med sin tävlingsinstinkt!
Vilket roligt inlägg, kul med små anekdoter från vardagen!
Kramar! Hälsa Alva med tusen kramar!

Catrin sa...

som ett gammalt bowlingsproffs (eller inte) så har jag för mig att om man inte lyckas med strike på sista slaget så får man en extra tur

Anna-Karin sa...

Håll inte igen nästa gång. Han ska sättas på plats. Kommer du ihåg när du och vem det nu var slog mig och Sanna i badminton i gymnasiet. Det hade jag inte räknat med, men jag tror vi fick storstryk :)