söndag 1 november 2009

Otur

Jag tycker egentligen inte jättemycket om pizza, men just den maträtten har jag ätit alldeles för ofta på senare tid. Nu ska det bli ändring på det. På tal om onyttigheter har jag en godispåse på lager också, och det är den sista godispåsen på ett tag nu. Det är troligen sådant jag bara tänker och tror ska fungera, så jag kommer säkerligen sitta med en påse gottor på fredag i alla fall.

Dagens pizza är precis uppäten, men det tog en bra stund kan jag lova. Anton skulle fram på träning med sin moped och jag började äta av pizzan. Plötsligt knackade det på fönstret och jag sår Antons hand vinka ut mig. Jag gick ut. Antons moppe har varit på lagning......låt säga 7 ggr sedan slutet av sommaren, och är precis hemkommen från den sjunde reparationen.
- Mopeden fungerar inte, igen. Bakhjulet står still, sade Anton.
För mig, som ligger på noll i mopedintresseskalan, visste inte alls hur jag skulle göra. Men jag körde ner handen i verktygslådan och började skruva.

Nu hade det ju varit festligt om mopeden hade börjat rulla efter mitt ingrepp, men proppellern, nej jag menar muttern, till hjulet satt på tok för hårt så jag var inte mycket till hjälp. Anton fick ringa efter skjuts och jag fick äta kall pizza. /Erik

2 kommentarer:

Mamma sa...

Jasså du har varit mopedmekaniker, det låter inte som nån passande syssla! Men du är ju väldigt teknisk, så det skulle inte ha förvånat mig om du hade lyckats!
Bättre tur nästa gång!

Catrin sa...

Mwahahaha. jag kan se det framför mig :P Anton måste nog lära sig mecka med moppen själv :P