torsdag 12 november 2009

Erik, det du inte har i huvudet får du ha i benen!

Hej! På torsdagar slutar vi 12, vilket är jätteskönt. Problemet är dock busstiderna, så jag går oftast hem. Men idag orkade jag inte promenera på grund av tunga idrottskläder så jag bestämde mig för att gå till mormor. Vi pratade om det mesta i cirka 2 timmar innan jag skulle gå ner till bussen några minuter innan avgångstid, något jag också gjorde, trodde jag. Jag stod och väntade i 20 minuter utan någon buss i sikte. Jag ringde till mamma och hon såg att de hade ändrat tiderna, så jag hade suttit och pratat om klänningar när bussen gick förbi nedanför fönstret, synd!

Som ni kanske förstår slutade det hela med en promenad på 40 minuter. /Erik

8 kommentarer:

Mamma sa...

Pratat om klänningar?? Det var ett konstigt samtalsämne, allra helst för dig Erik! En förklaring tack...! Tänk att det aldrig kommer någon du får åka med, du som går där så många gånger i veckan. Mystiskt!
Ses i kväll!

Erik sa...

Klänningar kan alltid vara roligt att prata om! Mormor har många klänningar på vinden, och många av dem lånade hon ut till tjejer runt om i Smedjebacken för cirka 15 år sedan!

På tal om promenaden får jag ju i alla fall motion, kan man tänka i efterhand. :)

Catrin sa...

hihi dom klänningarna skulle man ju vilja se :)
ja, så tänkte jag oxå när jag gick hem i onsdags. men fy så drygt det är i backen upp mot furbokorsningen.

Erik sa...

Catrin, ja den backen är inte att leka med, varken när man cyklar eller går. :)

Carin sa...

Åh vad härligt med klänningssnack! Kan tänka mig att jag skulle gillat de klänningarna din mormor hade. Nu hade nog hon en rad storlekar lägre än jag dock:)

Erik sa...

Carin, ja jag tror du gillade någon i alla fall. Du var nämligen en av dom som lånade... :)

Kerstin sa...

Haha! Carin, du är lik mig, minns ingenting! Ha en trevlig helg och hälsa till Ömans!
Kram

Carin sa...

ojoj, god good, har en vag aning om det. Men kunde jag verkligen ha den? Jaja, fin var den säkert i alla fall:)