onsdag 1 juli 2009

Regn, hagel, isbollar

Herregud, som mormor brukar säga! Jag satt i soffan och undrade vad det var som lät utanför fönstret. Jag trodde det började regna, men icke. Det började hagla isbollar, stora som femkronor. Jag gick ut på altanen och till min förskräckelse såg jag att det inte fanns något tak kvar. Jodå, det fanns det. Men det är nu över 40 hål i plasttaket, så nu vet jag vad pappa ska ägna helgen åt, lägga nytt tak!

OBS! De är större i verkligheten! Tänk om man skulle få sig en sådan på pannloben. /Erik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du helt otroligt stora.//Susanne

Mamma sa...

Jag kan bara intyga att förödelsen var ett faktum. Alla blommor dränkta i vatten, dynor och mattor likaså. Men värst är taket som nu måste bytas. Eller kan vi hoppas på en regnfri sommar....?