onsdag 15 juli 2009

Spel

Idag har Alva och jag spelat golf. Jag vann, men inte med allt för stor marginal. Jag är inte alls bra aktiviteter som har med klubbor och bollar att göra. Jag och Alva var ganska lika på tolfte och sista banan, vi bara sköt. Utan att över huvud taget sikta. Jag fick totalt 63 slag, medan Alva slog 73. Bra gjort av henne trots allt. Bad har vi också hunnit med. Jag doppade benen och hjässan. Vi gav oss ut på en liten upptäcktsfärd med cyklarna och hittade en ny liten badplats, med krossade tegelstenar som botten. Verkligen hur vasst som helst, men Alva kissade nästan på sig av skratt när jag kved av smärtan i fötterna.

Varje morgon knackar Alva mig på axeln tills jag vaknar till liv. När jag sedan vänder mig om har hon antingen memory-spelet eller kortleken i handen. Så nu vet ni vad jag sysselsätter mig med 07:56 i morgon bitti, troligen är jag inne i ett Finns i sjön-parti. Senare i morgon ska vi äta frukost på ett kafé i gamla Gamleby.

/Erik

Inga kommentarer: