lördag 4 juli 2009

Skit-TV

I morse när Alva vaknade så ropade hon och sa att tv:n var konstig så jag gick upp och skulle hjälpa henne men tv:n var i regnbågens alla färger. Jag provade att dra ut kontakten, vicka på den skaka den, men inget fungerade. Jag kan ju tillägga att allt detta gjorde jag 05.30 med bara trosorna på mig ute i förtältet. Tur vi inte har så många grannar. Men ju mer jag grejade med tv:n desto svartare blev den. Jag drog ur kontakten, så Alva fick titta på film i datorn i stället.

Jag la mig igen, men jag kunde inte somna om, jag blev så uppröd. Jag tycker inte det är kul alls med att köpa nya elektriska saker, är inte alls intresserad!!! Jag skulle kunna köpa en tv på loppis. Men det gick inte Johnny med på.
Så började letande efter en ny tv, ringde både ONOFF, Elgiganten och en lokal TV-handlare i Västervik, men ingen hade en liten tv med inbyggd dvd. Vi fick tag på en i Vimmerby. I campingbladet står det att det är fyra mil till Vimmerby. Ok det går ju fort tänkte vi. Så Johnny sätter på GPS:en och den visar sju mil........sju mil!! det var ju bara fyra mil. Men vad gör man? inte kan man vara utan tv heller.
Så vår lilla tripp till Vimmerby blev en låååång tripp i stället.
Nää nu ska jag gå och duscha och krypa under täcket, jag var ju tv reparatör 05.30 i morse så nu är jag jättetrött.


Vårat favoritställe, stranden




Vimmerbys torg



Astrid lindgren


Alva på Pippis skepp.


Här gick Alva på bal i filmen Madicken på Junibacken.
God natt önskar Maria

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vad mycket roligt Alva får vara med om, och tänk så mycket sevärt det finns i vårt land. Det blir nog inga mer flygturer för mig, bättre att upptäcka vackra Sverige!
Kram till Er!

Carin sa...

Men Kerstin, tänk hela världen - det finns ju fantastiska ställen där även om Sverige också är vackert att upptäcka:)