fredag 3 juli 2009

Sommarjobb, med fantastiska arbetskamrater!

Anekdot 1 från sommarjobbet som nu äntligen är avslutat:

Sjöman och annan man står och pratar. Erik går i väg och kommer tillbaka efter en stund.
Sjöman (surt): Så du har vilat klart nu?
Erik: Nej, jag var och städade toaletterna!
Sjöman (surt): Va? Har du inte gjort det än? Det skulle du ju göra direkt på morgonen.
Erik: Ja, men det spöregnade och åskade ju. Vi satt i Vaktkuren tillsammans, om du kommer ihåg?
Sjöman: Är du rädd för regn också?
Erik: Nej, men du verkar vara det!

Anekdot 2 från sommarjobbet som nu äntligen är avslutat:

Sjömannen är väldigt förtjust i att fika och ta det lugnt!

Sjöman: Ska du inte fika lite?
Erik: Nej tack, det är bra för mig. Jag vill arbeta!
Sjöman: Men en liten kopp i alla fall.
Erik: Ja, du får gärna ta. Jag kan vänta!
Jag sitter där och filosoferar och inväntar att sjömannen ska bli klar med kaffet och tidningen. Efter 10 min:
Sjöman: Har DU vilat klart nu?
Erik (frågande): Ja?
Sjöman (surt): Jaha, varför säger du inte till då?

Anekdot 3 från sommarjobbet som nu äntligen är avslutat:

Jag hade städat och rensat nästan hela hamnområdet på skräp och ogräs, och missat några tuvor bakom en blomkruka
Sjöman: Här har du fuskat!
Erik: Nej, det har jag inte. Men jag måste ha glömt dem.
Sjöman (surt): Glömt? Ja, så heter det på ditt språk ja!

2 kommentarer:

Berit sa...

Verkar som du haft trevliga arbetskamrater i sommar. Snart träffas vi i Mora. Kram

Catrin sa...

Haha uuuh nu skrattar jag så jag går under igen. Trevliga arbetskamrater det där :P