söndag 12 juli 2009

Gamleby

Vi har inte skrivit på några dagar för vi har varit ute och aktiverat oss. Så nu kommer det en bildkavalkad på några saker vi har gjort.



Igår var vi in till Västervik, där åkte vi ett turisttåg.



Loppis, Alva köpte en häst med vagn för 5 Kr


Tåget blev stillastående i ca 20 min för det stod en bil i vägen så hon kunde inte svänga. Då fick vi syn på denna söta hund som låg och kikade ut.





Alva på tåget




En ljuvlig gata, fanns många av dem.


Idag blev det picknick och bad. Erik hade lovat Alva att bada, så han kunde inte svika henne. Han hade glömt sina badbyxor hemma.

Han ser ut att tycka det är kallt. Sen gick vi hem och grillade.

Den här katten ligger utanför gallerian i Gamleby varje dag.
Erik provligger sängen, innan bäddning.
/ Lillebror och jag

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vilka mysiga bilder. Vad trevligt ni verkar ha det! Det såg ut att vara kallt i vattnet, inte riktigt lika skönt som i Medelhavet va?
Ha en fortsatt härlig vecka!
Kramar i massor

Erik sa...

Jag förväntade mig 25-gradigt vatten, men fick istället en chock när jag klev ner i "isvaken"! Kram /Erik