torsdag 2 juli 2009

Myggfritt

Vilka dagar vi har haft, det har varit alldelens för varmt för mig, men kvällarna är gudomliga. Jag skrev ju i förra inlägget att vi var ute på nya äventyr. Vi är just nu i Västervik, vi bor återigen alldelens vid havet upphöjt på en platå med havet mitt framför oss. Vi har dörrarna öppna långt in på kvällarna utan en enda mygg, så underbart!

Johnny jobbar natt, men väldigt korta nätter så han kliver upp runt 12.00 så vi har hela dagarna på oss att göra en massa kul tillsammans. Nu när det har varit så fint väder så har Alva och jag tagit filten och lite fika och knallat ner till badstranden. Alva har badat och jag läser en bok som jag kom på att jag läst förrut, ja jag är snurrig. Vi är borta en stund så Johnny får sova i fred, men han säger att han inte hör ett ljud av oss när vi är hemma. Men så kan han ju sova var och när som helst. Innan bompa går vi ner till havet igen så Alva får ta sig ett kvällsdopp, hon är som jag var när jag var yngre, älskar att bada, det gör jag väl nu med, men jag har lite svårt för saltvatten föredrar sötvatten.
Ha det bra i värmen/Maria

3 kommentarer:

Erik sa...

Åhh vad mysigt det låter! Jag ser verkligen fram emot att dyka upp nästa vecka. Men DÅ stänger vi dörren! Hug /Erik

päivi sa...

Åh gud, vad härligt det låter! Ha det riktigt gott där ni är!

Mamma sa...

Man kan inte bli annat än avundsjuk när man läser dessa rader. Havet, inga mygg och knott och husvagn, det är livet det!
Jag har nyss varit tvungen att gå in från min ljuvliga altan pga knotten som fullkomligt äter ihjäl oss. Det är inte roligt.
Kram från oss här i knottriket!