onsdag 17 juni 2009

Nanoskräp

Jag har inte känt mig motiverad att blogga på ett tag och då är det bättre att helt låta bli, det blir sällan bra om man skriver för skrivandets skull. Nu är det sommarlov, men inte är jag ledig för det heller. Jag arbetar på hamnen med två farbröder som ser ut som gamla sjömän. Jag städar bland annat toaletterna och plockar skräp. När jag inte har så mycket annat att göra plockar jag skräp med "gripen". Jag började med stort skräp, men är nu nere på fimpar. Snart blir det nog löv och småsten.
Idag var jag hos mormor. Hon hade bakat bullar och jag fick lax och potatis till efterrätt. Fel ordning, men gott var det.
Skorpan gjorde sig illa i munnen på en pinne i går. Idag sövdes hon och det konstaterades att det inte var någon farligt skada. Hon fick penicillin och nu hoppas vi hon blir piggare igen.

Mormor hade plockat en fin bukett med blommor.

Skorpan, trött efter sömnen.

/Erik

2 kommentarer:

päivi sa...

Haha,ja det har du rätt i,de ser ut som 2 gamla sjömän!Klockrent! Såg du de där killarna som skulle iväg på den där trampbåten eller vad det var,de hade fullt upp och är säkert kvar imorgon när vi ska ut! Glad midsommar!

Erik sa...

Glad midsommar till er också!:)