fredag 12 juni 2009

Modig tjej

Igår kväll när Johnny och jag satt och pratade ute i förtältet så kom det en tjej på cykel och slog läger bredvid oss. När hon fick av sig all utrustning så såg vi att hon var väldigt ung och liten till växten. Alldelens själv var hon också ingen kille. Hon slog upp världens minsta tält. Jag hade aldrig tältat helt själv. Med tanke på allt som har hänt på senare tid tex att Caroline blev mördad, när hon skulle åka upp till Kiruna. I natt vaknade jag att det var fullt med tonåringar som väsnades en bit bort, då tänkte jag på tjejen i tältet, helt utlämnad, ingen dörr att låsa. Nää hon var modig hon. Nyss packade hon i hop sitt lilla tält och cyklade i väg ut på nya äventyr. Lycka till säger jag!!
Ha det bra i det kalla vädret!!
Maria

1 kommentar:

Mamma sa...

Ja för min del finns det inte på världskartan att cykla runt Sverige mol allena. Men det är väl tur att vi är olika. Jag är alldeles för mörkrädd för att fixa det. Ha det bra i spöregnet!
Kram