söndag 7 juni 2009

fisketur

Är just nu ute i skogen och fiskar, eller Johnny och Alva fiskar jag bloggar. Mycket roligare än att fiska. Har grillat korv på elden. Har alldelens nyss knatat runt i skogen med Alva för att leta reda på den perfekta stubben eller stenen för att bajsa på. Men ingenting dög. Gick bort till dasset men där vägrade Alva att sätta sig!!! Så det blev en vända till i skogen, hittade många bra ställen, men det var för många myror, stickig mossa. Det blev så jag sa till henne då får du hålla dig om vi inte hittar något som duger. Återstår och se hur det blir. Kommer bilder senare från vårt äventyr.

Hälsningar från Maria i skogen.

2 kommentarer:

päivi sa...

Ja herregud vad roliga de är dessa småttingar med sitt bajsande! Kommer ihåg när Lisa var liten,hon VÄGRADE att sitta på en offentlig toalett, och ute i det fria? ALDRIG!!! Spelade ingen roll vad hon skulle göra Nr.1 eller 2,hon bara gjorde det inte. Vad ska man göra!! Hälsn. Päivi.

Mamma sa...

Jag får lov att hålla med henne. Offentliga toaletter och dass, blä!
Och skogen, det är inget för mig. Då får man nog "hålla sig", med förstoppning som följd, ha ha!
Puss och kram till Alva från mig!