tisdag 16 juni 2009

Min älskade familj

Just nu saknar jag min familj jättemycket, det var länge sedan vi träffades och umgicks en hel helg. Längtat efter att på skratta tillsammans med Erik, småbråka med min muskelbyggande lillebror Anton. Saknar dig mamma att få sitta och prata med dig en varm sommarkväll ute på verandan med ett glas rött i handen, ja, för dig då mamma, jag tar väl min vanliga cola. Älskar dig pappa Affe att se dig busa med Alva, ingen kan busa och leka som du. Carin, du som kommer med så kloka ord, när jag som mest behöver det. Älskar er, ni är bäst!! Sen har jag några fler i familjen som betyder oerhört mycket utan er alla skulle jag inte kunna leva.

Jag ringde alldelens nyss till morfar och gratulerade honom på sin födelsedag, han blev jätteglad.

Idag har vi haft strålande sol, det var så härligt att äntligen solen kunde titta fram. Alva och jag åkte ner till hamnen och tittade på alla båtarna som låg vid gäst bryggorna. Det var så underbart att bara sitta vid havet i solskenet. Kunde inte tro att havet kunde vara så rogivande. Det låg stora fartyg vid hamnen, men så pampiga de var, Alva blev lite orolig när hon såg de stora fartygen, hon sa att det kommer "svart" ut i havet från fartygen och det kunde skada fiskarna och sälarna. Vet ej vad hon har hört det någonstans? och vad hon menade med det svarta? kanske har hon hört det på bompa.

Tusentack för hjälpen med allt Jessica och Jocke. Saknar er också!!!

Ha det bra alla vänner/Maria

4 kommentarer:

Mamma sa...

Jag längtar också efter er, det är väldigt längesen vi sågs. Ett glas vin på verandan, det lät inte helt fel, men först måste sommarvärmen komma. Nu förstår du kanske varför jag älskar havet. Det är verkligen rogivande. En sommar utan havet blir ingen sommar för mig!
Älskar och längtar efter er!

Erik sa...

Jag längtar också, och ser fram emot när ni snart tittar in!

Lisa sa...

Vilket otroligt fint inlägg. Är glad att jag har mina närmsta sååå lyxigt nära mig. Kanske Alva och Saga kan leka någon dag om ni är här under semestern. Kram.

Carin sa...

Fina Maria, det var himla fint skrivet med vackra ord! Kram på dig, vi hörs över midsommaren!