torsdag 4 juni 2009

Fika vid hembygdsgården

Idag har det varit tråkigt väder så Alva och jag bestämde oss för att åka och fika. Vi åkte till hembygdsgården som låg alldelens vid havet jättefint och ute kunde man också sitta. Bra nu när vi är hundvakt, men när vi klev ut ur bilen så blåste det orkan, så vi bestämde oss för att Skorpan fick sitta kvar i bilen, så vi kunde sitta inne och fika.

Cafét var precis i min stil, gammalt och charmigt, men det var det dyraste stället jag någonsin fikat på. Jag beställde en hembakad jordgubbspaj med vaniljsås 40 kr och jag fick den minsta biten jag har sett, sen tänkte jag ta en coca cola men då såg jag att den kostade 25 kr för en burk!!! Nej då blev jag snål så jag tog vatten, ni vet ju att små snål är jag inte, vill jag ha en cola så köper jag den. Men inte idag. 65 kr för fika bara för mig och då hade inte Alva valt sitt. Men hon tog en nogger för 15 kr. Dit åker vi aldrig igen!!!

Sen åkte vi till en stor lekplats och gungade och klättrade.
Alva ville åka tillbaka till badhuset vi besökte förra veckan, men det var tyvärr stängt denna vecka för städning av ute bassängerna



Gästhamnen


En mysigt vik, där cafét låg


Hembygdsgården
Ha det bra alla kära.

Inga kommentarer: