onsdag 27 januari 2010

Vill ha vår!

Det var länge sedan vi hade några bilder på bloggen. Inläggen kommer glesare och glesare, vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Det känns som man skriver om samma sak om och om igen.
Det händer väl inte så mycket här hemma heller!! Längtar verkligen efter våren, jag har lite svårt att vara ute på vintern. Det är tur Alva har en mormor och morfar som tycker om att vara ute. Men det är svårt att hitta tid för Alva att vara där. Ni som har era familjer nära (mormor, morfar/farmor, farfar) ska verkligen veta hur bra ni har det!!!
Men jag har i alla fall världens bästa svärmor nära oss. Hon hjälper oss ofta när vi behöver det. Det betyder jätte mycket!! Det är tur att vi har henne annars skulle vi inta ha någon!! Joo, vi har ju våra underbara vänner (J och J) som också hjälper oss. Tack för all hjälp vi får av er!!
En bild från Alvas kalas. Bjöd hela klassen, plus några till,
23 barn blev det.
Det hela slutade med en rejäl migrän attack för mig.


Kalas bordet


I söndags var vi ut och åkte skridskor.
Men isen var så dålig så det blev madrass åkning i stället


Vår favorit kille. Världens goaste Melvin.
I söndags hörde jag faktiskt han gråta för första gången.
Jag har aldrig hört honom gråta. Han är alltid glad!



Alva brukar få välja kläder själv vissa mornar.
Ibland blir det verkligen inte bra,
och då får man säga till henne att hon måste byta, och då blir det liv i luckan.
Men i bland blir det bra, och denna morgon blev det bra.

hälsningar i från Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl ändå vi som ska tacka för all hjälp, ni ställer alltid upp om vi behöver, utan problem & aldrig en sur min. Å ni vet att det är bara att hojta, kan vi så hjälper vi till. (ang Melle, jag lovar, han kan vråla så öronen håller på att trilla av ibland men det är långt mellan gångerna)
Ha det bra & kör försiktigt imonn.

Mormor sa...

Gulliga underbara Alva! Vad fin du är när du ska till skolan. Tänk vad jag längtar efter dig. När vi är klara med vårat projekt måste du komma en helg och hälsa på!
Kramar från mormor