torsdag 7 januari 2010

Hallå

Hallå där ute, har ni snöat inne? Här händer det inte så mycket. Johnny har varit ledig i veckan, så vi har gått hemma och myst, hyrt lite filmer som vi tittade på när Alva har gått till skolan. Som jag har berättar förrut så är Johnny och jag tokiga i film. Vi kunde stänga in oss en hel helg och titta på filmer och mysa. Men sen kom älskade Alva till världen, då vill man liksom inte sitta och titta på filmer, utan då ville man ju vara med henne hela tiden. Men nu när hon har blivit större och har egna aktiviteter och leker med kompisar, då passar vi på att ta igen tittandet!

Alva blev dålig i Tisdags, det började med huvudvärk, trött, mådde illa, svårt att se. Det går så långt att hon tillslut spyr. Det hände i Tisdags, som så många gånger förut!! Men nu har vi kommit på att hon har fått migrän. Både jag och Johnny har det. Då är det 70% chans att hon också får det, sa de när jag ringde sjukvårds upplysningen, jag ville också höra om man kan få det i så tidig ålder och det kunde man. Vi tycker så synd om henne, för vi vet vilket helvete det är!!
Så alla gångerna hon har blivit så här förut har varit migrän. Vi som trodde att hon hade fått blodsocker fall. Vi ställde Alva en massa frågor om hur hon hade känt, hur det började, hur hon kände under attacken och allt stämmer in. Vi har ju aldrig blivit sjuka och hon är pigg dagen efter.
Var hem en snabbis i torsdag och klippte mig, det är halva priset mot här hemma. Jag åkte med Johnny för han skulle på kurs i Ludvika Så jag hade gratis resa. Sen gick mormor, Erik och jag till restaurang skolan och åt. Vilken god mat, vi åt tre rätter, jag fick till och med två efterrätter (Ja jag vet mamma!!) men de var inte så mastiga. Vi hade en trevlig lunch. Vi tre har så otroligt lika humor, så vi skrattade gått när mormor läste fel i menyn. Tårarna rann på oss alla.
Sen fick mormor tag i en sån där lyckokaka men en lapp i stucken i kakan, med ett ordspråk. Men det såg ju inte mormor, så hon tog en stor tugga av kakan och jag säger lite lugnt att det ligger en lapp i kakan. Va!! säger mormor och tuggar vidare och sväljer. Så halva lappen ligger kvar i kakan och den ena har hon svalt. Sen förklarar jag vad det vad och då skrattar vi igen!!
Både min mormor och morfar har sådan härlig humor, jag njuter när jag är i deras sällskap. Kan ju faktiskt tillägga att mina vänner tycker likadant!!


Erik och mormor
Restaurangskolan
Min mat. Kycklinggryta.

Inga kommentarer: